Activity- / Job-Report
Afternoon Activities in ERASMUS+
Thursday, 16.01.2020, 14:00 - 16:00, Room 52
Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Al, El, LM, Vo
Organization
- Feedback concerning constructions from 09.01.2020
- Participants for Meeting in Bavaria
Continuing Constructing and Programming:
- Testing modified Coloursorter-Programme
- Reconsruct Coloursorter (Coloursensor at exit)
- RoboCar delivers boxes depending on colour to
dedicatied destinations
(Modification: e. g. lift instead pull&push)
Report Vo concerning associated participants:
- Variety, Trikala GR: inquired.
- Arrow, Kaunas LT: News from Robot-Education follow soon.
- Nitro, Lübeck DE: inquired.
Vo: technical coach; LM: Photo and videos.
Feedback participants:
Feedback teacher:
Students are testing ColourSorter.
Sheet of white paper prevents the ColourSensor from
mistakes.
Green and Blue are detected as different colours now.
The competition “Students vs Robot” today ended as a
robot´s advantage day.
Ma/Ti and Ak/Ag modify the original sorter from last week.
At place of Ma/Ti the BrainBrick does not start the
programme.
At Lu`s/A´s place are also irritations of the BrainBrick seen.
We have to check, whether electromagnetic waves have
been irritating the microcontroller. In that case we have to
RESET it by pressing the back-button and the central
button the same time for 3 s.
At place of Se/Vi the shifter is
solving the first part of the
delivering-tour.
Lu/Ad show a special
constructon for lifting loads,
similar to a forklift.
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+
Donnerstag, 16. 01. 2020, 14:00 - 16:00, Raum 52
Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Al, El, LM, Vo
Organisation
- Rückmeldung zur Qualität der Konstruktionen vom 09.01.2020
- Teilnehmer*innen des Treffens in Bayern: Al, El, Ak, Se
Fortsetzung der Arbeiten:
- Modifiziertes Farbsortierer-Programm testen
- Farbsortierer umbauen (Farbsensor am Öffner), (Ti/Ma), (Ag/Ak)
- Robot-Fahrzeug liefert Boxen, je nach deren Farbe, an
bestimmte Adressen
(Modifikation: z. B. Heben statt Ziehen, etc.) (Lu, Ad), (Se/Vi)
Bericht von Vo zu assoziierten Teilnehmer/Innen:
- Variety, Trikala GR: angefragt.
- Arrow, Kaunas LT: Neuigkeiten vom Robotik-Kurs folgen.
- Nitro, Lübeck DE: angefragt.
Vo betreut und LM filmt die Teams.
Feedback TeilnehmerInnen:
Feedback Lehrkräfte:
Die Schüler testen den modifizierten Farbsortierer.
Durch ein weißes Hintergrundpapier in der Rampe entfallen
Störungen des Farbsensors; auch Blau und Grün werden
zuverlässig unterschieden.
Den Wettlauf “Schüler gegen Roboter” gewinnt heute die
Maschine.
Ma/Ti und Ak/Ag modifizieren die Konstruktion des Originals.
Bei Ma/Ti startet der BrainBrick den Programmlauf nicht.
Auch bei Lu/Ad zeigen sich Störungen.
Es gilt zu untersuchen, ob (starke) elektromagnetische Strahlung
die Störungen verursacht hat. Dann müssten die BrainBricks
zurückgesetzt werden: Zum RESET muss man 3 s zugleich auf
Rücktaste und Zentraltaste drücken.
Bei Se/Vi absolviert der Farbshifter
seine erste Tour.
Lu/Ad zeigen eine Konstruktion zum
Anheben von Lasten, wie ein
Gabelstapler.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne